The Dutch watch dog for Advertising ‘Stichting Reclame Code’ initiated a campaign to make influencers aware of the necessity of adding Advertising statements to their paid or sponsored posts: #AD. For this purpose TBWA designed and produced a 3D Hashtag which we filmed and photographed for a full media campaign including Cinema.

https://www.adformatie.nl/influencer-marketing/stichting-reclame-code-roept-campagne-influencers-op

De Stichting Reclame Code (SRC) komt met de campagne ‘#Ad Herken de reclame op internet’. Daarmee vraagt zij aandacht vraagt voor het belang van transparantie rondom reclame op sociale media. De SRC wil influencers aansporen open te zijn over het feit of ze al dan niet betaald zijn voor het noemen van een merk in bijvoorbeeld een vlog of post.

#AD 15 sec TVC/Cinema

Shoot directed by Torben Raun, DOP: Bas Andries, Film Edit & Music choice by Mark Hoekman, TBWA, Photography also by Torben Raun

Art Directors: Jurriaan van Bokhoven, Jesse Ridder, Mark Hoekman , TBWA/Neboko Amsterdam, Shoot Executive Produced by TBWA NEBOKO, Film & Photography Produced by Supercreative.Amsterdam

https://www.reclamecode.nl/news/campagne-ad-roept-influencers-op-open-te-zijn-over-reclame/

hashtag ad supercreative torbenraun large
hashtag ad supercreative torbenraun large
supercreative Tbwa vidiboko Banner Ad herken de reclame op internet
supercreative Tbwa vidiboko Banner Ad herken de reclame op internet
#Ad Insta version